Witamy na stronie Klubu Turystów Górskich i Narciarzy Watra PTTK w Głogowie!
Aktualności
Dolomity Val Gardena

Passo Sella

Val Gardena (1236 m - 2518 m n.p.m.)

Val Gardena to długa, malownicza dolina, w której znajdują się jedne z najsłynniejszych miejscowości narciarskich w Europie: Ortisei, Selva, Santa Cristina. Położone tutaj ośrodki narciarskie należą do grupy Dolomitisuperski, a trasy są połączone wyciągami z Sella Rondą. Dolina ta to jeden z najsłynniejszych ośrodków narciarskich Europy. Nartostrady są skupione wokół miejscowości Ortisei, Santa Cristina i Selva. Na stokach Val Gardeny są rozgrywane zawody Pucharu Świata. My mieszkaliśmy w Ortisei. Dolina ta jest popularna nie tylko zimą. Latem można wędrować po okolicznych górskich pasmach, tras jest bardzo dużo, o bardzo zróżnicowanym stopniu trudności. Nas po przyjeździe zaskoczyła prawdziwa zima. Jeż powyżej 2000m zalegał śnieg, musieliśmy zmienić swoje turystyczne plany, na wielu szlakach zrobiło się niebezpiecznie. Korzystając z bezpłatnej komunikacji autobusowej wjeżdżaliśmy wysoko na górskie przełęcze (Passo Gardena, Passo Sella) i tam zaczynaliśmy i kończyliśmy niektóre trasy. Niestety nie wszystkie dni były słoneczne, ostatnie deszczowe nie pozwoliły wyjść wysoko w góry. Pensjonat gdzie mieszkaliśmy bardzo dobry, miejscowości w dolinie bardzo pięknie położone i otoczone wspaniałymi górami. Jak zawsze gdy jesteśmy w Dolomitach, wracamy pełni wrażeń, turystycznie, wysokogórsko spełnieni. Może jeszcze raz uda nam się tam wrócić.

Więcej zdjęć z naszej tegorocznej wędrówki w Dolomitach można znaleźć w galerii.

Tak w dużym skrócie wyglądała nasza tegoroczna wyprawa w Dolomity.Można to zobaczyć tutaj.
Dodał: Administrator, dnia 18.09.2018, 22:31.